המרחב לשכבה א' נבנה בעקבות בקשת המנהלת לימור שמעונוב ומתוך שיתוף פעולה בין שלושה גורמים, יוליה סוחוליצקי-רכזת שכבות א'-ב', עדי לוסטיגר-מעצבת מפסג"ה רחובות, ואני -עמית לונדנר, המורה לאמנות.
בשלב הראשון נפגשנו בתחילת שנת תשע"א עם כל צוות המורים ושוחחנו על הצרכים העיקריים של שכבת א' למרחב.
בשלב השני עבדנו בצורה מפורטת יותר עם יוליה. המרחב צריך לשרת את תלמידי כיתה א' ויוליה הדגישה את הצורך בפינות סוציודרמטיות, לכן שמנו דגש על משחק כאמצעי ללמידה במרחב. ייעדנו אזור למשחק עם תלבושות ומראה, פינת תיאטרון. אזור נוסף נבחר לשמש פינת עבודה בקבוצות קטנות המאפשרת גם למידת חשבון באמצעות משחק. המרחב הוא גם הכניסה למבנה והיה צורך בקיר המייצג את הנושא המרכזי שנלמד כעת, קיר חגים ומועדים. יוליה הדגישה את הצורך בקיר מרכזי לנושא של מפתח הל"ב, צד אחד במסדרון הוקדש לנושא הזה. היה לי חשוב שתהיה גלריה המייצגת את הילדים ומציגה את יצורתיהם באופן מכובד ולכן הקיר הרחב במסדרון נבחר לשמש כגלריה של יצירות התלמידים מכיתות א'.
בשלב השלישי עבדתי עם עדי על תכנון בפועל של המרחב, לוחות, רהיטים ותכנון המפרט הטכני. שמנו דגש על נגישות התלמידים, ריהוט בגובה מתאים ולוחות נמוכים. היה לי חשוב שתהיה צבעוניות נעימה ואחידה בין האזורים השונים במרחב, ולוחות המאפשרים למחנכות השכבה החלפת התכנים תוך שמירה על עיצוב קבוע.
לאחר הזמנת החומרים מאנשי המקצוע השונים הקמתי את המרחב. השלב האחרון היה להכניס את התכנים השונים, יצירות תלמידים, והדרכת המורים על הייעוד של כל אזור, כיצד משתמשים בו, כיצד להחליף תכנים, וכיצד לשמור על הסביבה החדשה שיצרנו.
קיר חגים ומועדים
הקיר מחולק לשני לוחות, אחד מציג את החג/מועד ואימרה מתאימה, הכותרות של החגים והמועדים מוכנות מראש ועל המורה האחראית להחליף לפי לוח השנה. הקיר השני מציג חומרים הקשורים בחג כמו תמונות, שירים, סיפורים. המסגרות מובנות עם כיסים ועל המורה אחראית להחליף את התכנים. מתחת לקיר דלפק המאפשר עבודה בעקבות התכנים על הקיר.
פינת למידה ומשחק -סופר ניצנים
הקיר מחולק לשני לוחות, אחד מציג את החג/מועד ואימרה מתאימה, הכותרות של החגים והמועדים מוכנות מראש ועל המורה האחראית להחליף לפי לוח השנה. הקיר השני מציג חומרים הקשורים בחג כמו תמונות, שירים, סיפורים. המסגרות מובנות עם כיסים ועל המורה אחראית להחליף את התכנים. מתחת לקיר דלפק המאפשר עבודה בעקבות התכנים על הקיר.
פינת למידה ומשחק -סופר ניצנים
מטרת הפינה לעודד פעולות חשבון באמצעות משחק. בפינה יש מטבח עץ, דלפק, לוח מחיק ושולחן ללמידה קבוצתית.
בחלל גם ארון אביזרים עם כלי מטבח, מוצרי מזון מפלסטיק, שטרות כסף ועוד. כאשר הילדים רוצים "לבשל" יש להם מגוון מתכונים בהם מופיעים מצרכים בכמויות שונות. ותלמיד אחר משמש כזבן.
הלוח המחיק יכול לשמש כעזר לחישובים.
התלמידים בחרו לפינה את השם "סופר ניצנים"
פינת התיאטרון
פינת התיאטרון נועדה לייצר מרחב המזמין משחק חופשי של התלמידים בזמן ההפסקות, או כחלק משיעור.
במרחב יש עזרים כגון תלבושות, ומראה. על הקיר בחרנו להגדיל שירים של חיים נחמן ביאליק, שירים אותם לומדים התלמידים בשנה זו, והמשחק יכול להיות בעקבות שיר, או כחלק משיעור בנושא.
קיר מפתח הל"ב
הקיר מחולק לכמה אזורים, החלק הגדול יותר בו מופיעים כל החודשים וערכים של מפתח הל"ב, לידו לוח קטן יותר המציג החודש העכשווי, אמרה המדגימה את ערך החודש, וצילום של השגרירים לחודש זה. מתחת ישנם כיסים המיועדים לעבודות של תלמידים בעקבות ערך החודש
קיר גלריה
חילקנו את הקיר לשלושה חלקים כאשר המרכזי מציג את הנושא הנלמד, ויצירות נבחרות שהתלמידים למדו, שני הקירות הסמוכים מציגים את יצירותיהם של תלמידי כיתות א'.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה